This post originated from an RSS feed registered with .NET Buzz
by Damir Tomicic.
Original Post: Interessante Fakten zur Online-Nutzung
Feed Title: Damir Tomicic : community powered
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Laut einer Studie "Exploring the Link Between Customer Care and Brand Reputation
in the Age of Social Media" der Society for New Communications Research [1] werden
folgende Ergebnisse in USA ermittelt:
"...
• 72.2% of respondents research companies’ customer care
online prior to purchasing products and services at least sometimes
• 84% of respondents consider the quality of customer care at least
sometimes in their decision to do business with a company
• 74% choose companies/brands based on others’ customer care experiences
shared online
• 84% of respondents consider the quality of customer care in their
decision to do business with a company at least sometimes
• 81% believe that blogs, online rating systems and discussion forums
can give consumers a greater voice regarding customer care, but less than 33% believe
that businesses take customers’ opinions seriously
• Search engines are the most valuable online tools for this research,
according to respondents. Those rated of no value include micro-blogging sites like
Twitter or Pownce (39%), YouTube (27%) and social networking sites like Facebook and
MySpace (22%)
..."
Welche Schlüsse ziehen wir daraus? Die Mehrheit der Nutzer kauft erst nach einer
Online-Recherche der Erfahrungsberichte und Aussagen zum Kundenservice. Nicht überraschend,
dennoch passt es irgendwie zum vorherigen Posting zum Nutzverhalten der "Generation
Google".
Wenn die Online-Recherche allgemein heute schon so wichtig ist und gleichzeitig die
junge Generation auf Facebook & Co. schwört, wie sieht der Trend für die nächsten
5-10 Jahre aus, bleibt Fachberatung nur noch ein Nischenservice? Wohl kaum. Die Menge
an (unbrauchbaren) Informationen wird die Verlagerung der Fachberatung ins Internet
provozieren.
Eine neue Geschäftsidee, wenn nicht bereits realisiert. Ein Paar Ansätze dazu
kenne ich auch schon. :-)