This post originated from an RSS feed registered with Ruby Buzz
by Jacek Olszak.
Original Post: Projekt WebGameEngine rozpoczÄty
Feed Title: RubyNetwork Blog
Feed URL: http://rubynetwork.com/index.html
Feed Description: RubyNetwork Blog
Projekt WebGameEngine (nazwa kodowa) ma na celu stworzenie pierwszego silnika z prawdziwego zdarzenia sÅuÅ¼Ä cego do projektowania gier webowych.
DziÄki niemu bÄdzie można stworzyÄ dowolne gry dostÄpne przez www – zarówno single jak i multiplayer.
WebGameEngine to poÅÄ czenie bogatej biblioteki dla jÄzyka Ruby oraz wydajnego serwera z mechanizmem push, sprawiajÄ cego, iż rozgrywka naprawde dzieje siÄ w czasie rzeczywistym.
DziÄki WGE twórcy gier mogÄ zapomnieÄ o szczegóÅach technicznych dotyczÄ cych dziaÅania systemu a skupiÄ siÄ tylko i wyÅÄ cznie na implementacji rozgrywki.
WGE bÄdzie udostÄpniaÅ architekturÄ, która umożliwi tworzenie różnych gatunków gier: od Interactive Fiction (patrz projekt Olitext), przez gry strategiczne, aż po zrÄcznoÅciówki.
WebGameEngine to jednak przede wszystkim silnik, dziÄki któremu możliwe bÄdzie granie z poziomu różnych przeglÄ darek (IE, Firefox, Opera) i z różnymi ustawieniami sieciowymi (np. użytkownik bÄdzie mógÅ byÄ za firewallem a nawet serwerem proxy). DziÄki temu niemal każdy bÄdzie mógÅ siÄ doÅÄ czyÄ do gry.