The Artima Developer Community
Sponsored Link

Java Answers Forum
Java application

3 replies on 1 page. Most recent reply: Apr 5, 2002 4:18 AM by Thomas SMETS

Welcome Guest
  Sign In

Go back to the topic listing  Back to Topic List Click to reply to this topic  Reply to this Topic Click to search messages in this forum  Search Forum Click for a threaded view of the topic  Threaded View   
Previous Topic   Next Topic
Flat View: This topic has 3 replies on 1 page
Fumtim

Posts: 2
Nickname: simon
Registered: Mar, 2002

Java application Posted: Mar 1, 2002 6:20 AM
Reply to this message Reply
Advertisement
My Java application should generate letters .Now it is able to generate the text part in a file and to display graphics.But how can I joind a graphic to this text(.txt file) ?


Alice Tricoit

Posts: 2
Nickname: lilou
Registered: Mar, 2002

Re: Java application Posted: Mar 8, 2002 12:46 AM
Reply to this message Reply
Hi !
Excuse my English, I'm a french student. You should try to generate other 'higher-levelled' type of document. There is a lib called FOP which allows you to create even PDF files. It first looks like heavy Xml, then you parse it and it is turned to a PDF. I do suppose some tags can include graphics.

Lilou

Fumtim

Posts: 2
Nickname: simon
Registered: Mar, 2002

Re: Java application Posted: Mar 8, 2002 8:53 AM
Reply to this message Reply
Salut Lilou,
j'ai ete tres content de recevoir une reponse de votre part a mon probleme que j'ai soumis par Arima.com .Je l' ai davantage ete en sachant que vous vous exprimiez plus en francais .Ainsi-ai je voulu renouveller mon probleme en le posant plus clairement en francais .
En realite mon application java doit apres traitement de certaines donnees constituer une lettre .Chaque partie de la lettre apparaissant sur une lettre fait suite a une serie de traitemnt de donnees.Mon probleme c est que toute les parties n'etant pas que des textes,mais aussi des graphiques il est question de savoir comment faire paraitre automatiquemnt texte et graphiques sur le meme fichier .
A l'aide d 'un editeur comme celui de word on peut bien facilement faire des copier/coller .Mais dans ce cas il est qustion d'un programme qui genere la lettre sans aoir besoin d un editeut,tout devant etre fait automatiquement .
Actuellemt a l aide des Swing j'arrive a afficher les graphiques d 'une part a l 'ecran .D 'autre part le programme peut generer des fichiers textes .La question c 'est quelle classe java dois-je me servir pour ajouter le fichier graphique au fichier contenant le texte ? Le programme ne sera pas utiliser sur le web mais tout simplemnt un usage locale.
Bien cher Lilou autant que vos possibilites vous permettent je serais tres heureux de recevoir une note de vous .Merci d 'avance .

Thomas SMETS

Posts: 307
Nickname: tsmets
Registered: Apr, 2002

Re: Java application Posted: Apr 5, 2002 4:18 AM
Reply to this message Reply
Avoid posting in specific language but in English, please ! It's really unfriendly to other people !

I believe your problem is in fact that you try to hard code everything in your application.
What you should do based upon Tempaltes.
Basically, you application will look at the data it has for write :
Say for that part of the document 2 images & three pieces of text... You will then fill up the PDF with the data according to the determined template.
I dunno if I am clear enough ?

thomas,

In case you need here is my home page from which you should be able to find my private e-mail

(Etant que je suis moi-meme francophone, je ne pense pas devoir etre "taxe" de quoi que ce soit en ce qui concerne la remarque initiale :-)) )

Flat View: This topic has 3 replies on 1 page
Topic: Hashtable Previous Topic   Next Topic Topic: Problem using an Entity Bean with Blazix

Sponsored Links



Google
  Web Artima.com   

Copyright © 1996-2019 Artima, Inc. All Rights Reserved. - Privacy Policy - Terms of Use